Ads Top

Новият световен ред чука на вратата - 11 Септември 2001 (Част 2)


Тезата, че атаката не е можело да се предвиди
Веднъж след като сме направили дължимите предисловия, най-сетне можем да направим преглед на някои критични моменти на официалната версия за 11 септември, които на практика са цензурирани от информационния пазар. Според нея терористичният атентат успява да изненада действащите американски тайни служби (разходите за които възлизат на около 300 милиарда долара годишно) заради нетрадиционното и непредвидимо използване на граждански самолети, отклонени от редовния курс. Но става дума за историческа лъжа.

По време на срещата на Г-8, която се провежда в Генуа (юли 2001г.), темата за терористичните нападения по въздух е широко обсъждана, както и предохранителните мерки, които трябва да се предприемат. Да не говорим, че подобна атака е била обект на внимание на американските тайни служби още по времето на Студената война. По темата има подробен репортаж, публикуван в сп. Тайн през ноември на далечната 1994г. - седем години преди 11 ноември. Това не е всичко. Постъпвали са множество информации от различни източници за неизбежността на терористичен акт, предполагащ отклоняването на граждански самолет, който да бъде насочен срещу сгради от национален интерес. Същата година са предупредени от секретните служби на половината свят, сред които са Израел, Германия, Египет и Русия. Дори руският президент Путин лични разпорежда да се информират САЩ за реалността от заплаха. Най-сетне през август пилот-инструктор от Минесота предупреждава ФБР, че има сериозни основания да подозира, че един от учениците му - Закария Мосауи, участва в подготовката на атентат с граждански самолет Боинг 747г. Френската полиция също подава сигнал на ФБР, цитирайки името на Мосауи, като лице, свързано с ислямските екстремисти на Ал Кайда.

,,Пророците" играят на Борсата?
Малко преди злощастните събития на борсата се правят някои съмнителни спекулативни операции. Тайнствени играчи залагат на рязкото падане на котировките на ,,Юнайтед Еърлайнс" и на ,,Американ Еърлайнс" - компании, чиито самолети по някаква случайност са използвани в атентатите. Изкупени са хиляди акции. След като се разчува, никой не се появява, за да получи приходите, възлизащи на милиони. По статистически съображения с деликатен характер борсовите оператори веднага изключват хипотезата за евентуално съвпадение на събитията. Броят на закупените акции надхвърля 600 на сто от обичайния обем на обмяна! И въпреки че и ЦРУ, и ФБР имат задача да контролират непрекъснато този род операции, именно за да предотвратят случаите на търговия с вътрешна информация, накрая пак са изненадани.

Уолстрийт отваря отново след два дни
След разрушаването на Кулите близнаци Американската агенция за обществено здраве обявява, че въздухът в района на Манхатън е опасен за дишане заради огромните количества токсичен прах, разпръснат в околната среда. Експертите, назначени по случая, предупреждават, че е нужно доста време, преди да отворят офисите, опасно замърсени с азбест. Въпреки това, ФБР налага свое виждане и само след два дни животът се връща към нормалното си функциониране.

За няколко години много хора умират от рак, а хиляди заболяват от различни болести заради ежедневното поглъщане на отровния прах. Тръгват обвинения срещу администрацията и се открива процес срещу отговорните, които са разрешили да се възобнови работния процес във все още замърсените сгради. В крайна сметка американското правителство е осъдено да изплаща десетки хиляди искове за обезщетение поради нанесени физически увреждания.

Остава обаче да изясним защо ФБР поиска да бъде отворен районът след толкова кратко време. Като се знае, че Кулите близнаци са разположени близо до официте на ,,Уолстрийт", отговорът на подобен въпрос се оказва логичен и елементарен. Може да се предполага, че ФБР получава разпореждания от високо, за да позволи незабавното отваряне на борсата - игралната маса на силните. Що се отнася до почти съзнателното отравяне на хората, които са заставени да се върнат на работа във все още замърсената територия, не може да има съмнения за самоличността на поръчителите, отговорни за подобно разпореждане. И за да разсеем напълно съмненията, припомняме отново древния латински постулат ,,Cui prodest" (,,Кому е изгодно").

Саботажът на американската въздушна отбрана
Според администрацията на Буш американските въздушни сили си дават сметка за опасността, когато вече е твърде късно. Като се има предвид фактът, че американската военна отбрана е най-сигурната и ефективната в света, едва ли някой самолет може да порази негови обекти без съучастието на тайните служби. Съгласно процедурите за прихващане на Северноамериканското военновъздушно космическо командване (NORAD), които и днес са в сила, в момента, когато контролните кули засекат самолет, който е променил курса си и не отговаря на съобщенията, изтребителите-прихващачи незабавно трябва да излетят, застигайки нарушителя. Веднъж стигнали до целта, трябва да проверят причините за промяната на курса (метеорологични условия, технически проблеми, неразположение на някои от екипажа, отклоняване и т.н.) и да окажат съдействие според случая.

Макар и в базата Андрюс - на няколко километра от Пентагона, да са разположени няколко ескадрили с изтребители-прихващачи F-16, готови да стигнат за не повече от 20 минути до отклонилия се самолет, на националното командване са му били необходими цели 75 минути, преди да издаде заповед за излитане. Необяснимо е защо повече от час и петнайсет минути след обявената тревога бойните машини не помръдват от местата си. Подобна заповед може да се даде единствено от високите ръководни кръгове. Още по-странно е обстоятелството, че офицерите, отговорни за невероятното закъснение, са наградени с повишение в чин вместо да бъдат разследвани.

Доналд Ръмсфелд оглавява процедурите за прихващане
През месеците, предшестващи атентатите, откриваме и промяна в установените правила за действие в американското въздушно пространство. Документът е с дата 1 юни 2001г. и е адресиран до началника на въоръжените сили. В т. 2 на практика се изтрива предшестваща заповед, която датира от 1997г. В т. 4 се пояснява, че Гражданската авиация поема пълната отговорност (преди това споделяна с NORAD) за намесата на силите на реда в случаите на отклонили се от курса си самолети, като координационен център за подобни операции става Централният военен щаб, на пряко подчинение на Министерството на отбраната.

С други думи, точно 3 месеца преди атаките контролът на въздушния трафик минава на пряко подчинение на Доналд Ръмсфелд, министър на отбраната, който може да предприема действия и да взима решения за инциденти на националната територия.

Само по една точка от официалната версия мнението на най-опитните граждански и военни пилоти съвпада. И това е, че е невъзможно въздушните маневри, извършени по време на атаката над Кулите близнаци, да са дело на начинаещи. Съществуват само две възможности, за да се обясни по логичен начин случилото се: или самолетите са направлявани към целта от джи пи ес сигнал, или на борда им е имало изключително опитни пилоти. И ако първата хипотеза е недоказуема, втората със сигурност трябва да бъде изключена. Защото според американските инструктори, обучавали предполагаемите арабски атентатори, нито един не е бил способен да пилотира дори прилично добре самолет.

Ако преди инцидентите американските служби изглеждат объркани и блуждаещи напред-назад, то непосредствено след това стават невероятно активни. Само след 24 часа ФБР вече има в ръцете си списък с 19-те арабски терористи, където фигурира и името на извършителя Осама Бин Ладен с прословутата си организация ,,Ал Кайда". Обаче любопитната подробност, че 7 от предполагаемите въздушни пирати са живи и здрави, не се разгласява. Правителството така и не прави запитване до ръководните кръгове на ФБР, за да поиска обяснение за подобно противоречие във фактите. Като че ли става дума за нещо незначително...

Изчезналите черни кутии
Всеки граждански самолет е длъжен да има на борда си две черни кутии, които, както е известно, се изработват от възможно най-устойчивия материал. Подобни устройства вече са доказали издръжливостта си дори при трагични разбивания в планини. В случая би трябвало да останат 8. Но са открити само тези от полет UA-93 и полет 77, от които, между другото, са взети данни, противоречащи на официалната възстановка на събитията. Обратно на твърдението, че черните кутии от взривилите се в Кулите близнаци самолети са напълно унищожени, ФБР заявява, че е открил непокътнат сред развалините паспорта на един от атентаторите. Сякаш хартиеният документ, паднал от джоба на собственика, е оцелял при 800-те градуса, които се развиват при експлозията на самолетното гориво, за да се приземи после нежно сред руините, където по някакво чудо е открит...

Пентагонът е оставен без защита?
Пентагонът е главната квартира на най-мощната военна машина в света, но това не пречи сградата да бъде поразена в 9,40ч. Сутринта - повече от час след началото на атаката и повече от половин час след удара срещу втората кула.

Целият район е защитен от въздушно пространство с ограничен трафик, поставен под непрекъснат военен мониторинг, и по всяка вероятност има и ракетни батарец, готови да уцелят всеки самолет, без право да прехвърля това въздушно пространство.

Пентагонът е разположен на 11 мили от военновъздушната база ,,Андрюс Еър Форс", където се намират два бойни самолета в постоянна готовност мигновено да се намесят. Според официалния уебсайт на военновъздушната охрана ,,DC Air National Guard" функциите на институцията е да гарантира бойни единици с максимална ефективност и въпреки това нито един изтребител-прихващач не излита преди терористичната атака.

Въздушни маневри
Въздушните маневри на мистичния пътнически самолет Боинг, който се удря в Пентагона, е невъзможно да бъдат извършени от граждански самолет, при това управляван от пилот новак. Най-опитните пилоти твърдят единодушно, че лупингите, които прави самолетът, за да уцели обекта, са несъвместими с техническите възможности на тежък граждански самолет, какъвто е Боинг 757.

Единственият вид самолет, способен да извършва тесни и бръснещи земята виражи, без да се разбие, е класическият военен джет или пък малък дрон (автоматичен безпилотен самолет), управляван с джи пи ес сигнал. Нела Сагадевън (пилот на самолети за търговски въздушни превози и авипинженер, специализиран от аеродинамика) потвърждава, че е невъзможно да се правят въздушни фигури с граждански самолет, който факт нито един пилот по света не може да отрече. А като се има предвид описаната траектория, авиаторът е трябвало да бъде бог на небесата. За извършител на терористичното действие ФБР сочи Хани Ханджур, кадет от американската школа за обучение на пилоти на граждански самолети, когото иначе инструкторът му Марсел Бернард определя като неспособен да пилотира дори и малък самолет.

Напълно унищоженият Боинг
Що се отнася до извършената техническа експертиза, доказателствата за конспирация са повече от шокиращи. Ето какво е разкрито. Сблъсъкът е станал по съвършено хоризонтална траектория - нещо, което е доста трудно, за да не кажем невъзможно, за граждански самолет. В този случай той би загубил устойчивост и би станал неуправляем. Но в действителност се оказва, че самолетът изобщо не е докоснал тревната площ около Пентагона, което означава, че е уцелил съвсем точно сградата, правейки лупинги, на които, както е известно, са способни само ракети или военни джетове.

На официално публикуваните снимки може да се види, че процентът, който се отваря след сблъсъка преди да рухне стената, не надхвърля 3-4 метра широчина, докато обемистият Боинг 757 с тегло 100 тона е широк 38 метра с крилете. Друго - от Боинг 757 не е открито почти нищо, тъй като (ако вярваме на твърденията на Белия дом) високите температури, развили се при експлозията (най-малко 3000 градуса), са превърнали буквално на пух и прах голяма част от отломките.

Подобно обяснение може да задоволи само невежите, Независими изследователи официално са разпитали професионалисти и технически лица от ,,Ролс Ройс", която произвежда двигателите на боингите, и те са на съвсем друго мнение. Двигателите на големите летателни апарати се изработват от материал, който издържа на много високи температури, и това се потвърждава от практиката. Статистиката за предшестващи самолетни катастрофи сочи, че при сблъсък освен двигателят, оцелява и голяма част от опашката, части от фюзелажа и крилете, а често пъти и част от багажа на пътниците. А в този случай са останали само няколко отломки (незнайно от какво) и ротор от турбина със скромни размери.

Въпреки това, решително ни уверяват, че въпросният ротор напълно съответства на този на боингите. Производителят ,,Рол Ройс" категорично опровергава подобно твърдение. Специалисти от компанията потвърждават, че откритият на полето смачкан ротор заради малките си размери може да принадлежи единствено на малък самолет (или на дрон, управляван от джи пи ес; или на военен джет). Що се отнася до откритите ламаринени отломки, без значение е фактът, че са с цветовете на ,,Американ Еърлайнс". Обстоятелство, което нищо не доказва, освен обективния факт, че отклоненият самолет е боядисан в същите краски, с които се идентифицира въпросната авиокомпания.

Анализ на снимките
На снимките, заснети непосредствено след сблъсъка на самолета с Пентагона, още преди стената да рухне, все още е възможно да се видят първоначалните размери на нанесените щети. Първият отворил се процеп е с широчина най-много 4-5 метра, докато от лявата му страна и малко по-надолу има още един, резултат на вътрешна експлозия по посока навън. Даже и да вземем предвид цялата повърхност на двата автора, те достигат едва 10 метра - размери, които със сигурност са несъвместими с тези на Боинг, който е четири пъти по-широк.

Големите рула от електрически кабели остават невредими, а руините зад тях са изхвърлени навън, което е доказателство, че основна част от щетите е нанесена от последвала експлозия, а не от самия сблъсък. Няма каквато и да било следа от дупки, които би трябвало да предизвикат двата двигателя на ,,Ролс Ройс" - всеки от който с тегло 5 тона, излетели според официалната версия с 850 км/ч срещу стената на Пентагона. Може би това е единственият случай в света на напълно унищожени двигатели?... Изработени от специална сплав от титан и стомана, те са устойчиви на температури от 2000-2500 градуса, които развиват турбините. Както сочи статистиката, това, което оцелява от самолетите, паднали дори от 10 000 метра височина, са единствено двигателите. Но според твърденията на Министерството на отбраната на САЩ Боинг 757 е пробил трите сгради на Пентагона от едната до другата страна (с ъгъл на отклонение 45 градуса), като е оставил дупка от 2-3 метра... И при това, трите сгради са останали невредими...

Като използват нагласени постановки, вещите лица от Техническата инспекция на ВВС формулират противоречиви заключения. Що се отнася до пълното разрушаване на Кулите близнаци, причината за катастрофата се обяснява изцяло със сблъсъка (и съответните последствия) с боингите, като се преувеличава в пъти разрушителната сила. В същото време щетите от удара срещу Пентагона се определят като незначителни, с което се цели да се оправдае отворилата се малка дупка с размери едва 2м. Макар и да става дума за много различни като конструкция сгради (два небостъргача и сграда от традиционен тип), ефектът от експлозиите при Кулите близнаци и при Пентагона е много различен, за да бъдат приписани на една и съща причина. За да се разтопят стоманените стълбове на Кулите близнаци, са необходими повече от 2500 градуса (температура, която е невъзможно да бъде достигната при нормална самолетна катастрофа), докато на заснетите от нападението срещу Пентагона снимки е възможно да се видят книги, компютри и офисни принадлежности, напълно оцелели, въпреки че са се намирали близо до зейналия процеп след сблъсъка. И как е възможно да се твърди, че голяма част от отломките от самолета, блъснал се в Пентагона, са напълно унищожени от високите температури, като по същото време са оцелели много стъкла и други хартиено-пластмасови материали, които са лесно запалими?

В подкрепа на постановката се прибягва до много невероятни и лишени от логика обяснения, които имат една-единствена цел - да поддържат версия, която обаче трудно може да издържи на фактите. Потвърждава се например, че стъклата на външната фасада ден преди удара са били сменени с други от специален свръхустойчив материал... Трябва ли в такъв случай да предполагаме, че същото важи и за всички останали предмети в офисите? По-обемистите части от самолета, двата му двигателя и двете много здрави черни кутии според официалната версия са напълно унищожени, докато по същото време циментът, стъклата, книгите и т.н. са оцелели на високите температури.

Няма коментари:

Предоставено от Blogger.