Ads Top

Контрол на съзнанието - Част 2


Систематична телевизионна манипулация

От историята на телевизията може да се разбере, че картините се задържат все по-кратко (около 3,5 секунди), изображенията се сменят все по-често. Когато сме засипани с богати визуални изображения, се образуват огромни количества бета вълни, а алфа вълните намаляват. С други думи, дясната функция на мозъка, интуицията, се срива в полза на бета логичната функция на лявото полукълбо, както и на чувството на страх.

По ирония на съдбата при подобен видеоприлив мисленето също се изключва, както констатира Дик Сътпен. 

Какъв механизъм се задейства? 
За първи път Сътпен го открива в зала с хиляди слушатели, които като хипнотизирани слушали оратора. Сътпен забелязва как преминава ту към съзнателно, ту към несъзнателно състояние и установява, че това се дължи на източник на сигнал зад климатичната инсталация, който възпроизвеждал цикъл от вибрации 6:7 в секунда. От 10 до 25% от хората са много чувствителни към този сигнал и възприемат посланията като заповеди. При ELF-вълните (екстремни нискочестотни вълни) са открити подобни периоди с още по-голяма степен на въздействие. Периоди под 6 секунди ядосвали хората, при 8,2 в секунда те били весели, в приповдигнато настроение, при 11-11,3 в секунда ставали депресивни и т.н.

Лесно е да се хипнотизират хората. Като говорим за хипноза, не става дума за екстремното състояние, което мнозина познават от филми или разкази и което граничи с мистерията. Изключване на мислите и известно безволие са също форма на хипноза. Установено е, че това се случва, когато всеки 323-и кадър във филм е без картина/черен. Възниква пулсиране от 45 удара в минута, което се възприема единствено от подсъзнанието. Идеално за пораждането на дълбока хипноза, по време на която сме готови да възприемаме излъчваните материали. Колкото повече гледаме телевизия, толкова повече се усилва хипнозата; децата трудно могат да бъдат откъснати от екрана. Да не говорим, че при тях зависимостта от телевизията не е обоснована от съдържанието на определени предавания.

От телевизионната аудитория децата са най-силно зависимите, следвани от младежите и възрастните, Повечето читатели знаят причината от собствен опит. Малките деца едва дочакват следващия ден, за по-възрастните времето като че ли лети. Поговорете с възрастни хора на тази тема. Те твърдят, че с напредване на възрастта времето минава неусетно. Всички непрекъснато чуваме фразата ,,Кога се изтърколи и тази година?".

Психологически проучвания доказват,че с напредване на възрастта хората възприемат по различен начин времето. Това е свързано с процеса на стареене - клетките се възобновяват все по-бавно и в по-малки количества. Същото се отнася за мозъчните и нервни клетки, които отговарят за възприятията. Вероятно в това се крие причината, че подрастващите реагират много по-бързо на телевизионните изображения. Знаем как в първите периоди на социализация малките деца ни изглеждат невинни малки фантазьори. Именно в подобни моменти, наблюдавайки ги, осъзнаваме, че всички деца, а също и ние, свикваме, или се нагаждаме към един материалистичен, догматизиран свят.

С послания към подсъзнанието
Според различни изследвания излиза, че телевизионното потребление въздейства не само чрез съдържанието и формите, то въздейства с определено намерение.

Така например навсякъде, където има инсталирани екрани, могат да се излъчват subliminal messages (,,съобщения, отправяни към подсъзнанието; подпрагови съобщения").

На 13 май 1988г. вестник ,,Le Quotidien de Paris" публикува доклад ма медийния експерт Жан Монталдо. Той забелязал, че по време на предизборната кампания за президент държавният канал ,,Antenne 2" показва на френската публика като форшпан три пъти дневно, преди новините, поредица от десет кадъра с претендента за президентския пост Митеран. Монталдо установил това с помощта на видеорекордер, с който желаните кадри можели да се покажат на стоп кадър. Поредицата била излъчена общо 2949 пъти. Впоследствие продуцентът се оправдал с обяснението ,,Исках само да направя форшпана актуален", а отговорният редактор обяснил всичко като ,,шега". Изборът на Митеран не се подлага на съмнение и не се оспорва.

Още от средата на миналия век е известно, че чрез сетивата ни сублиминалните съобщения влизат незабележимо в подсъзнанието ни.. През 1959г. Д. Бърн доказва, че чрез сублиминално представяне на думата BEEF (говеждо месо) като отделен кадър във филм се активира усещането за глад на участника в експеримента. През 1964г. Д. П. Спенс повтаря опита с думата CHEESE (сирене), но при значително по-сложни условия, при което изводите на Бърн се потвърждават. През следващите години се провеждат много тестове и дори критиците до 1972г., респ. 1986г., трябва да признаят, че въздействието върху подсъзнанието е успешно.

За автора Джим Кийт не е изненада, че влиятелните Рокфелерови участват активно в подготовката на победния възход на американските телевизии и са основни акционери във всички големи ТВ компании. Той също споменава случая Митеран, но добавя и други примери за манипулации на подсъзнателното ниво. Неговият източник е ,,Kiwi Gemstone", таен документ с новозеландски произход. Според него ЦРУ е спонсорирало ,,подпрагови съобщения" за австралийската телевизия. През 1984г. започнало инсталирането на уреди за такива съобщения на пет места в Нова Зеландия - Waiatarua, Mt. Erin, Kaukau, Sugarloaf и Obelisk. 

Същите апарати вероятно били инсталирани през август 1985г. и в Австралия, в Япония през септември 1986г., във Великобритания през февруари 1987г., а през същата година и в Ню Йорк.

,,На 17 юли 1984г. започва подсъзнателна реклама в Аотеароа, по Канал 2, между 18 и 24 часа; по-късно и от обедните часове. Подпраговите съобщения са съставени в САЩ от ЦРУ и съобщават на избирателите да подкрепят Лейбъристката партия ,,New Yorker Zealand" и да купуват продукти на мафията."

На 27 февруари по екраните на ,,Kiwi-TV" трябва да се появяват кратки подпрагови реклами ,,Здравейте, приятели. Правете повече пари. Изберете Лейбъристката партия.".

Друго съобщения гласи: ,,Поздравявам своите. Купувайте коли. Купете ги сега."

И най-зловещото от всички внушава на телевизионния зрител: ,,Разгромявай! Мрази! Насилвай! Удряй! Убивай! Бъди брутален!" Тези подсъзнателни съобщения били излъчвани по австралийската телевизия средно четири пъти на час.

Най-доброто доказателство за въздействието на подпраговите съобщения са многобройните аудиокасети по магазините за изучаване на чужди езици или за по-успешно справяне с живота.

Българският психотерапевт професор доктор Георги Лозанов поставя научната основа за това. През шейсетте години той открива, че учебната способност на даден човек може значително да се повиши, ако по време на ученето напълно се разтовари от физическо и психическо напрежения, диша равномерно, представя си приятни неща и като музикален фон слуша подходяща музика. В релаксиращо алфа състояние желаният учебен материал изглежда влиза без усилие в сивите клетки.

        ТВ сигнал предизвиква левкемия
Хипнозата чрез телевизията ще има непредвидими последици за цялото човечество, това може да се прогнозира още отсега.

Не само телевизионният екран представлява заплаха за здравето ни чрез електромагнитното си поле.

Ал Билек, известен участник във Филаделфийския експеримент и в проекта ,,Монтоук" и експерт по пътуване във времето, определено е един от най-информираните хора на планетата ни, що се отнася до този вид техника. Той твърди, че ТВ станциите с импулсно предаване (клас Д, за да се постигне по-добра картина) действат много разрушително върху физиологията на тялото. Здравето на хора, живеещите близо до телевизионни кули, е изключително застрашено. 

Ал Билей обяснява:
,,Има добър пример за това. В Портланд, Орегон, са направени измервания. Може би затова Орегон е единствен по рода си, защото там, на ,,Mount Olympia" са поставили всичките си FM, AM и TV предаватели и наистина има дяволско струпване на предавателни станции. В непосредствена близост до предавателите се намират всякакви жилища; там живеят хора. Заболяемостта от левкемия в тази част на Портланд е много голяма. Частен лекар провежда свое изследване за сравнителен анализ. Констатира, че хората, които живеели в близост до тези предавателни станции, заболяват от особено злокачествен вид левкемия. Щом се премествали от района, оздравявали, стига ракът да не е бил в напреднал стадий."

Като си помисли човек, че безброй изследвания от последните десетилетия категорично доказват, че лъчението на телевизионните и компютърни екрани е вредно и води до смущения в нервната система, психически и физически болести, удивително е как почти липсва официална информация. Истината се спестява на обществеността от добри подбуди, защото в този случай осведомяването би довело не само до паника, но и до милиарди загуби за икономиката и промишлеността в света.

Няма коментари:

Предоставено от Blogger.