Ads Top

Невидимата ръка на Франкмасонството в Американската революция


Според ,,A New Encyclopedia of Freemasonry" (,,Нова енциклопедия на франкмасонството") ,,В напрегнатите времена преди Американската революция потайността на масонските ложи предлага на колониалните патриоти възможността да се срещат и да планират стратегията си. Бостънското чаено парти е изцяло масонско, осъществено от членовете на Ложата на Св. Иоан по време на отложена среща, Други идентифицират Ложата на св. Ендрюс, но така или иначе тезата е една и съща.

От петдесет и шест подписали Декларацията за независимостта само за един се знае, че не е масон" - твърди автора по въпроса за масонството Манли П. Хол, който в ,,The Secret Teachings of All Ages" (,,Тайните учения на всички времена") разказва и един изключително мистериозен инцидент по времето на подписването на този исторически документ. ,,Когато дебатите върху бъдещето достигат до кресчендо и мнозина се двоумят да подпишат декларацията, осъзнавайки, че поставят живота си на риск, внезапно се обажда висок непознат с бледо лице. Никой не знае кой е той и откъде е дошъл, но силата на словото му е пленяваща. Развълнуваните му думи завършват с вик: ,,Бог е отредил Америка да е свободна!". Сред аплодисменти, изпълнени с чувства, всеки се втурва да подпише декларацията освен непознатия. Той изчезнал, нито пък е бил видян повече и идентичността му не е установена" - пише Хол.

Хол казва, че този епизод е паралелен на подобни случки в световната история, когато странни, непознати мъже внезапно се появяват точно време за създаването на някаква нова нация. ,,Съвпадения ли са това" - пита той, - ,,или демонстрират, че божествената мъдрост на Древните мистерии все още присъства в света, служейки на човечеството така, както винаги?"

Спомнете си, че Англия през 1764г. е обявила извън закона създаването на колониални книжни пари. Това принуждава колонистите да продават облигации за задлъжнялост на ,,Банк оф Ингланд" и да използват нейните банкноти. ,,Колониите с радост щяха да понесат малкия данък върху чая и другите стоки, ако Англия не беше им отнела техните пари, което създава безработица и неудовлетворение" - пише Бенджамин Франклин.

Епърсън коментира: ,,Франклин признава, че причината за революцията е съпротивата на колониите срещу идеята за заетите пари, водещи до дълг и инфлация, както и до плащане на лихви, а не ,,облагане с данъци без представителство", както обикновено се вярва". Отново става дума за въпрос, който ние от съвременна Америка не би трябвало да разглеждаме, а още по-малко да разбираме.

,,Когато се говори за дефицитно харчене" - обяснява Грифин ,,колонистите откриват, че всяка правителствена сграда, обществена сграда и военно оръдие се плащат с настоящия труд и настоящото богатство. Тези неща трябва да се построят днес с днешния труд, а човекът, който извършва работата, трябва да получи заплащането си днес. Вярно е, че плащанията на лихви падат отчасти на бъдещите поколения, но първоначалната цена се плаща от тези, които са в настоящето. Плаща се чрез загуба на стойност на паричната единица и загуба на покупателната сила на собствената надница." 

Изпратени пред задушаващите разходи по Американската революция, колонистите откриват, че неограниченото печатане на пари не предлага дълготрайно решение. В опит да избегнат лихвата върху заетите пари, новите щати започват да печатат собствени декретирани пари, в крайна сметка наречени ,,континентали". Общата парична маса нараства от 12 милиона долара през 1775г. на 425 милиона към края на 1779г. Тогава еднодоларова континентална банкнота струва по-малко от пени и оттук и старият лозунг ,,не струва и един континентал".

Тайните общества работят, за да въздигнат тези финансови проблеми в открита революция. Франкмасоните са привлечени в Комитетите за кореспонденция на Самюъл Адамс и Синовете на свободата, които организират бойкоти срещу британските стоки. Целенасочени агресивни действия, например Бостънското чаено парти (Още за чаеното парти ТУК), се подклаждат от членовете на вътрешните ядра на франкмасонските ложи, макар че понякога дори и мирни демонстрации излизат от контрол.

През лятото на 1765г. богати бостънски търговци, включително много масони, формират група, противопоставяща се на английския Закон за марките, наречена Лоялната деветорка. Тази група организира шествие с повече от две хиляди демонстранти, които отиват до дома на местния пощенски началник и изгарят чучелото му. След като първоначалните подстрекатели си тръгват, възбудената тълпа започва да разрушава собственост. Организирани са въоръжени граждански патрули и самите търговци, които формират Лоялната деветорка, осъждат насилието и тълпата.

Томас Пейн недвусмислено изповядва масонски идеали, например когато атакува божественото право на кралете в книгата си ,,Common Sense" (,,Здрав разум"). Говорейки за норманското нашествие в Англия на Уилям Завоевателя през 1066г., Пейн пише: ,,Френско копеле, акостиращо с въоръжени бандити и обявяващо се за крал на Англия против волята на местните жители е чисто и просто много низко и долно дело. То със сигурност не съдържа никаква божественост."

А. Ралф Епърсън заключава, че масоните контролират Американската революция, докато Уилям Брамли отбелязва: ,,Очевидно има нещо по-дълбоко, което ръководи революционната кауза: бунтовниците са се заели да установят съвършено нов социален ред... ,,Кой кой е?"  на Американската революция е почти ,,Кой кой е?" на американското колониално франкмасонство".

Повечето от патриотите така и не разбират тази скрита манипулация. ,,Малцина от тях - ако изобщо има такива - знаят за ,,плана", с който са запознати само лидерите на масонството" - отбелязва Стил. - ,,Повечето вярват, че просто участват в каузата за спечелването на независимост от един тиран. За повечето от тях, както и за по-голямата част от членската маса днес масонството е просто братска организация, подпомагаща социалните умения и осигуряваща другарство на членовете си."

Допълнителни доказателства за масонското влияние в Американската революция могат да се открият при изследването на американския долар - с масона Джордж Вашингон от едната страна и масонските символи на обратната. Присъства пирамида с липсвах връх, но увенчана с ,,Всевиждащото око" - все съществени и отдавнашни масонски символи. Напечатани са и латинските фрази ,,Annuit Coeptis" (,,Той поживи нашето начало") и ,,Novus Ordo Seclorum" (,,Нов световен ред").

Чарлз Томсън - дизайнерът на Държавния печат на САЩ - е франкмасон и член на Американското философско общество на Бенджамин Франклин - американското съответствие на британската ,,Невидима школа".

Според Лоурънс Гарднър ,,Образността на Печата е директно свързана с алхимичната традиция, наследена от алегорията на древната египетска медицина. Орелът, маслиновата клонка, стрелките и пентаграмите са все окултни символи на противоположностите: добро и зло, мъжко и женско, война и мир, тъмнина и светлина. От друга страна - както е и върху доларовата банкнота - е пресечената пирамида, сочеща загубата на Старата мъдрост, откъсната и принудена да мине в нелегалност от църковния Истаблишмънт. Над нея обаче са лъчите на вечно изпълнената с надежда светлина, включващи ,,всевиждащото око", използвано като символ по време на Френската революция."

Брамли отбелязва, че официалният печат на САЩ носи думите ,,E Pluribus Unum" (,,Един от всички"), първоначално изобразява птицата феникс, издигаща се от пепелта - масонски символ, проследяван до древен Египет. Толкова много хора обаче бъркат дълговратия феникс с пуйка, че през 1841г. той е заменен с белоглав орел.

С тези неопровержимо масонски символи, изобразени на видно място върху парите, и отчитайки богатството от информация, с която разполага ученият, Вашингтон очевидно е прав в цитата си от 1782г., в който признава ролята на доктрината на Просветленото масонство в ранните САЩ.

Много автори по въпросите на конспирацията разглеждат най-вече едно тайно общество - Илюминатите - като ранния режисьор на световните дела иззад кулисите - група, която е достатъчно могъща и отдадена, за да проникне и да контролира дори и франкмасоните.

Няма коментари:

Предоставено от Blogger.