Ads Top

Бащите основатели на Американските Илюминати

   Подобно на Франклин, Томас Джеферсън е розенкройцер и тамплиер-масон. (Сред документите му са открити розенкройцерски код и 29 масонски дневници, съдържащи препратки за масонската му дейност.) От 1784г. той е във Франция заедно с Франклин и Джон Адамс, за да преговаря за договор с Франция след края на Войната за независимост и наследява Франклин като резидент-американски министър към френското правителство. Връща се в Америка през 1789г., след като е посветен в тамплиерска ложа във Франция и се е срещнал с Вайсхаупт. Смята Френската революция за ,,много красива".

   Двамата с Франклин са разглеждани като бащите-основатели, в най-голяма степен отговорни за въвеждането на илюминатите в Америка. Франклин, Джеферсън и Адамс са посветени илюминати. Посвещаването им, изглежда, се е осъществило след Американската революция и следователно не е повлияло върху хода на революцията. Джеферсън и Джон Адамс скъсват, когато Адамс го обвинява (в три писма в библиотеката ,,Уитенбърг Скуеър" във Филаделфия), че използва ложите, които самият той е основал, за целите на илюминатите. (Към 1785г. в 13-те колонии има 15 ложи на илюминатите.)
   Възможно е Франклин и Джеферсън - и Адамс - да са манипулирани от илюминатите в Париж, докато Адамс не осъзнава какво се крои. Джеферсън несъмнено е лековерен по отношение на Ордена. Критикува илюминатите, но извинява Вайсхаупт. ,,Вайсхаупт изглежда ентусиазиран филантроп. Той е сред онези... които вярват в безкрайната възможност за усъвършенстване на човека. Той смята, че след време човекът може да стане толкова съвършен, че да е състояние да управлява себе си и при всички обстоятелства, така че да не наврежда на никого, да прави цялото добро, на което е способен, да не оставя на правителството възможност да упражнява властта си над него и разбира се, да направи политическото управление безполезно." В същия пасаж говори за ,,бълнуванията на Робинсън  (и други) срещу него" и щедро вярва, че потайността на Вайсхаупт трябва да се припише на тиранията на ,,деспот и свещеници", в която живее. Джеферсън се надява, че Френската революция ще помете света. До голяма степен като Франклин, той способства за началото на Френската революция.

   От бащите основатели Джеферсън и Франклин са рационалисти, които изразяват скептицизъм по отношение на стойността на метафизиката като ,,неподдаваща се на проверка на сетивата ни". И двамата са повлияни от илюминатите, чиято заклета цел е отстраняването на всички ръководители на църквата и държавата и установяването на ,,Универсална република" с ,,Религия на разума", която да я направлява. Ложите на Великия Ориент са основани от херцога на Орлеан през 1772г. и бързо се приспособяват към илюминатите. Сионистът Франклин е в Лондон от 1722 до 1775г. (и отсяда при тамплиера-масон сър Франсис Дашуд през летата на 1772, 1773 и 1774г.) и неговият сионистки ,,шеф" Шарл дьо Лорен (с псевдонима Колмер) трябва да му е казал за проекта на Сион да основе илюминатите. Много е възможно някои идеи на илюминатите да са достигнали до Филаделфия и Бостън през 1756г. преди памфлета на Пейн Common Sense (,,Здрав разум") и написването на Декларацията за независимостта.

   Трябва да се подчертае, че през XVIIIв. масонството е много по-често срещано, отколкото днес и потайността на ложите е съвършена среда за революционни идеи. Срещи на революционни теми са можели да се провеждат зад закрити врати, без риск от арести, и е било нормално всеки начеващ революционер да стане член на ложа в Америка от 70-те и 80-те години на XVIIIв., където да си масон е означавало да се противопоставиш на британското управление.
   Много от основателите на американската нация са франкмасони: девет според някои и петдесет и трима - според други. Франклин, Джеферсън, Джон Адамс, Вашингтон, Чарлз Томпсън и останалите са все деисти, които вярват, че религиозното познание може да се придобие чрез разума, а не чрез откровение или учението на църквата. Деистите вярват в Бог, който е създал Вселената, Велик архитект, който след това се е оттеглил. В деизма човекът не се нуждае от Бог и със сигурност не от Божи син; деистите разглеждат Исус просто като мъдър пророк. В действителност те вярват, че чрез разума и посвещаването (което води до тайно познание) човекът може да стане бог.

   Тази вяра в божествеността чрез разума до голяма степен е в съответствие с Епохата на разума, която Вайсхаупт лансира, и прозренията на франкмасонството и илюминатите.
    Вътрешно, промените в постреволюционна Америка съвсем не са истински радикални. Нямат пренос на властта между класите и робството продължава да съществува. Политическата и икономическа власт са в един и същи ръце, както и преди войната. Въпреки това новите независими щати пишат конституции, които гарантират няколко права, и има отделяне на църквата от държавата. Засилва се контролът на народа, гласоподавателното право се разширява и законодателната власт потвърждава правата на отделните хора. С други думи, осъществява се бърз напредък в демокрацията. В американския живот настъпва внезапна революционна трансформация, след като Америка престава да е колониално притежание и става независима, антимонархична република с републикански институции.

Няма коментари:

Предоставено от Blogger.