Ads Top

Европейската основа на американското тамплиерство - Част 1

   Бейкън и английското франкмасонство
   Английското франкмасонство, вероятно основано от сър Франсис Бейкън още през 1586г., не е тамплиерско. То произлиза от тайно братство, известно като Древни, Свободни и Приети масони
   
   Според ранни масонски ръкописи произходът му датира още от Адам, първия масон. (Неговото смокиново листо е символизирано в масонската престилка.) Познанието, което Адам получава, след като изяжда забранения плод, е предадено на му Сет, а след това на Нимрод, който строи Вавилонската кула (символизираща единството на всички народи по земята). Единството на всички религии се учи чрез тайна дума, Джа-бул-он, внушаваща единство на Яхве, Баал и египетския Он. Следователно тайната дума обединява юдейската, вавилонската и египетската култура. Хирам Абиф, майсторът-масон, който строи Соломоновия храм, не разкрива тази дума, гравирана върху златния триъгълник, който носи около врата си. Той е убит от трима събратя масони. Според масоните Соломон открива триъгълника и го слага в тайно подземие под храма.

   Групи от строители на храмове и стадиони, подобни на масоните, съществуват в Гърция (Dionysiacs) и в Рим (Collegium Muriorum). Те са предшествениците на зидарите и дърводелците, които създават големите катедрали през средновековието. Великата ложа на Англия се среща в Йорк през 926г. и приема тайно здрависване и пароли, чрез които масоните могат да се идентифицират един друг. През XIIIв. те формират асоциация с централа в Кьолн и ложи в Цюрих, Виена и Страсбург. Наричат се ,,свободни масони" (зидари) и провеждат церемонии по посвещаването.

   Подучени от Бейкън, към края на XVIв. изтъкнати хора, които не са строители, са допуснати в братството (често за да спомогнат за финансирането му) и са наречени ,,Приети" масони. Те получават тайното универсално познание за единство и братство на човечеството и тайната доктрина на вековете, че Америка ще стане утопичната Нова Атлантида и ще създаде по-добър свят, в който човечеството ще бъде обожествено. В този рай хората ще съблюдават религия на разума, ще станат богове и ще работят за универсална световна република, която ще мултиплицира утопичните условия на Атлантида по целия свят. Междувременно тайното познание ще се предава от поколение на поколение във франкмасонския Храм.

   Франкмасонството по същество е окултна и философска идея, която Бейкън разглежда като екзистенциална философия. Бейкън, смятан за основател на франкмасонството и Розенкройцерският орден, чиито членове пазят през средновековието универсалното познание, тайната доктрина на вековете, създава тайни общества на интелектуалци, отдадени на новия либерализъм и гражданска и религиозна свобода. Когато настъпва подходящият момент, той хвърля тази група зад английския план да колонизира Америка, вярвайки, че в Новата Атлантида може да има една голяма федерация/република.

   Изглежда,че някои от най-ранните колониални пътешествия до Америка, насърчени от Дий, са емоционално подкрепени от розенкройцера-франкмасон Бейкън: това на Фробишър (осъществено когато Бейкън е само на 15 години) и на сър Хъмфри Гилбърт и сър Уолтър Роли до Роаноук, което е обречено на нещастия. (Розенкройцерът Роли е член на кръга на Бейкън.) Възможно е Бейкън да стои зад пътешествието на братовчед си Бартоломю Госнолд през 1602г., привидно финансирано от неговия кеймбриджски приятел, третия граф на Саутхемптън, според Уилям Страчи.

   Шотландските тамплиери
   Шотландското тамплиерско франкмасонство израства от бягството на тамплиерите от Франция през XIVв. Тамплиерите (Бедните рицари на Христа и Соломоновия храм), които са основани през 1118г. в Йерусалим, в крайна сметка се озовават в Шотландия, където централата им е в земята и сградата им в Рослин. Основани като Орден на рицарите тамплиери, преминават в Орден на тамплиерските масони, в който е посветено шотландското кралско семейство, Стюартите. Използват за символ череп и кости (върху надгробните камъни, за да се посочат тамплиерските масони), както и тамплиерския символ на скосения кръст в осмоъгълник, а понякога и самостоятелно осмоъгълна форма. Поставят цифрата 13 върху надгробните камъни, подсказвайки 13-тия ден на октомври 1307г., когато е арестуван основателят на тамплиерите Жак дьо Моле.

   Джеймс I пристига в Англия през 1603г. с антураж от шотландски тамплиерски масони. Тамплиерът Джеймс, сменя сионистката Елизабет I по покана на сър Робърт Сесил, който след като е контролирал Елизабет I за Сион, изглежда, е преминал на страната на шотландските тамплиери, надявайки се да контролира Джеймс. Тамплиерските масони откриват първата си ложа в Йорк малко след това. (Осмоъгълният театър ,,Глобус" току-що е открит през 1599г., което подсказва, че тамплиерското влияние вече е достигнало Лондон.) Наричат своето франкмасонство ,,якобитско франкмасонство" (латинското Якобус е английското Джеймс, но вероятно и френското Жак) в памет на Жак дьо Моле, а Джеймс и неговите наследници са членове на роялистките якобитски ложи.

   Калвинист и тамплиер, Джеймс вярва, че Господ го е направил цар на Израил, който като ,,Богопомазан" (както го нарича лейди Мар) управлява по божествено право. Приема израилтянските аналогии, използвани от неговите сионистки протестантски предшественици Хенри VIII (който се възприема като Давид и Соломон) и Едуард VI (нарекъл себе си новия Йосия). На път за Лондон, за да бъде коронован, той обявява, че отива в Обетованата земя и разглежда Англия като нашия ,,Цион" (може би играейки си на думи със ,,Сион"). Обича да го наричат ,,шотландския Соломон". Тамплиерството му е скрито зад маска на пуритански нагласи и език.
   Тамплиерското масонство приема философската идея за франкмасонството и я адаптира в средство за осигуряване на политическа власт. Макар и прието от Джеймс I, тамплиерското масонство иска да трансформира света в универсална република. Целите на тамплиерското масонство са по същество политически (а не окултни и философски).

   Утопични пътешествия до Новата Атлантида
   Пътуването на Бартоломю Госнолд до Джеймстаун през 1607г. се осъществява посред разгорещени спорове. Бартоломю Госнолд посвещава три години на осигуряване на финансирането на пътешествието чрез роднината си сър Томас Смайт и набиране на заселници и екипаж в Отли Хол, Сафък. Около три седмици преди отпътуването им през декември 1606г. подготовката за пътешествието е иззета от вече тамплиера сър Робърт Сесил, който номинира адмирал Нюпорт за главнокомандващ - голям шок и горчив удар за организатора и човека, разглеждан като истинския водач - Госнолд. Възможно е шотландските тамплиерски франкмасони да са завладели контрола върху пътешествието и да са нарекли Джеймстаун на името на новия тамплиерски крал, чието ангажиране може да се прецени по присъствието на придворния поет на утопичното становище на заселниците за Америка като Нова райска градина: ,,За да стигнем до перлите и златото/и наша завинаги/Вирджиния,/единствения рай на Земята".

   Съветът на седемте на ,,Фърст Вирджиния Кампани", който управлява Джеймстаун, може би се основава на тамплиерския Съвет на мъдреците и като тамплиерите те смесват визия, защита на тяхната Райска градина и търговия. Самият Бартоломю Госнолд вероятно не е тамплиер (оттук и опитът контролът да му се отнеме), но несъмнено знае за шотландското тамплиерство в двора от братовчед си, Джон Госнолд, който е церемониал-майстор на Джеймс. (Той е заемал същия пост и при Елизабет I и вероятно е бил шокиран от пристигането на шотландските тамплиери в това, което някога е било неин кралски двор.)


   В резултат на утопичния дух, внушаван от Госнолд, Америка става новия фокус на утопичната мечта за пуританите. Откриването на Новия свят се оказва силен миленаристки стимул, защото Американският континент е приветстван като Обетована земя, където раят може да бъде възвърнат.
   Независимото от смъртта на около двадесет души, включително самия Бартоломю Госнолд, от дизентерия и блатна треска през август 1607г. - като признание за водачеството му Госнолд е погребан с военна церемония, при която стреля цялата артилерия във форта, - колонията в Джеймстаун е първото английскоговорещо поселище в Новия свят, което оцелява. Успехът му под ръководството на капиталовото дружество ,,Вирджиния Кампани" в Лондон означава, че интересът към Америка (Новата Атлантида) е подновен. Тъй като разочарованието от Англия нараства, утопистите и преследваните пуритани поглеждат към Новия свят, в който самият Кромуел почти емигрира през 1638г. Мериленд, северният съсед на Вирджиния, е даден от короната на собственик, Джордж Калвърт, лорд Болтимор, през 1632г. Колонията в Плимът, Масачузетс, също е финансирана с частни инвестиции. Английските emigres, религиозни сепаристи от Лайден, Холандия, са отплавали от ,,Мейфлауър" през 1620г. Тези първи основатели на Плимът, водени от Уилям Брадфорд и следващи примера на Госнолд в търсене на късмета си в Новия свят, предпочитат да се отделят от Англиканската църква, а не да я реформират и контролират управлението в Плимът до 1660г.

    Други пуританти, които акостират в Масачузетс Бей, се надяват да реформират Англиканската църква с примера си, а не да се отделят, те искат колонията да е Цион в пустошта, модел на чистота. Джон Уинтроп от Гротън, Сафък, е първият губернатор на колонията в Масачузетс Бей. При пътуването до Америка през 1630г. той пише проповед, в която вижда колонистите от Масачузетс в съглашение с Бога и един с друг да построят ,,град на хълма" - утопична визия.

   Някои заселници в Нова Англия смятат ортодоксалността за потискаща, напускат Масачузетс Бей и основават Кънектикът, Роуд Айлънд, Ню Хемшир и Мейн. Нова Холандия е основана през 1624г. от холандската компания ,,Уест Индия". Англичаните я завладяват през 1664г. и я преименуват на Ню Йорк (Нови Йорк) на брата на Чарлз II, Джеймс, херцог на Йорк. След това тя става кралска колония, когато той става крал на Англия като Джеймс II през 1685г.
   Пенсилвания израства от отпусната земя от Чарлз II на Уилям Пен по дължината на река Делауеър, докато Ню Джързи е част от територия, отстъпена на Джеймс, херцог на Йорк, през 1664г. Осемте английски собственици на двете Каролини започват да колонизират новите територии през 1663г., надявайки се да отглеждат коприна - английската корона е дала разрешения през 1629г., - а собствениците на Джорджия, водени от Джеймс Огълтори, планират да внасят длъжници, които да се реабилитират чрез доходен труд.

   На всички тези места има утопични експерименти, които собствениците предприемат за комерсиални цели, но не всички са успешни. Идеята е за самоиздържащи се общности, където ще цари религиозна свобода без намесата на установената Англикансак църква или държава. Скоро остатъците от утопизма ще преминат в тайни общества, където ще се запазят като франкмасонство.

Втора част: ТУК

Няма коментари:

Предоставено от Blogger.