Ads Top

Съветския военен арсенал до 1945г.

   От времето на Руската революция финансовият и индустриален международен елит не е преставал да поддържа Червената армия, независимо че на официално ниво става въпрос за враждебно настроен към капитализма и демокрацията режим. Контролът върху информацията е такъв, че на 28 ноември 1917г. Едуард Мандел Хаус - влиятелен съветник на президента Удроу Уилсън, декларира: ,,Дойде съобщение с изявления, направени от американски вестници, за последствията от това, ако третираме Русия като враг. От изключителна важност е подобни критики да бъдат заличени."

   Официално е наложено твърдението, че Съветите са враг, но в същото време елитът прави всичко за укрепване на неговата военна мощ. През 1929г. например единственият изцяло произведен самолет в Русия е R-1 - копие на британския De Havilland D.H.9. Между 1932 и 1940г. повече от 20 американски компании доставят самолети и резервни части на Съветския съюз. През 1938г. Съветите закупуват от американското правителство лиценза за производство на DC-3 и го трансформират в PS-84 (по-късно Лисунов, или Ли-2) - най-добрия руски транспортен самолет. През 1932г. всички танкове на СССР са чуждестранно производство, а Т-27 дори е произвеждан във фабрика в Ленинград и представлява британския Mark V1 на Vickers-Armstrong Ltd. с някои направени модификации.

   По време на Втората световна война сътрудничеството със Съветския съюз достига своя исторически връх. През юни 1944г. Сталин официално благодари на САЩ за оказаната помощ на съветската индустрия, която поне по онова време е имала извинението за необходимостта да се бори срещу Вермахта. Признава също така, че около 2/3 от съветската индустрия е изградена с участието на САЩ.

   Небезизвестните ракети Катюша са зареждани с кордит (експлозивни вещества), подготвяни с нитроцелулоза, доставяна от американската Hercules Powder Company. Дори танкът T-34, използван първоначално от руснаците срещу немските бронирани машини (1941-1945г.), после във войната между Корея и САЩ (1950-1953г.) и най-накрая в кървавото Унгарско въстание от 1956г., е разработен от прототип, проектиран от американския инженер Уолтър Кристи. Първоначално при производството на Т-34 се е монтирала броня, изработена от милиони тонове стоманени плочки, доставяни от Америка, сачмени лагери и торсионни греди в окачването, реализирани изключително само в САЩ.

   Колкото и малко да е известно, една от основните фирми, която е имала задачата да гарантира модернизирането на съветските въоръжени сили още от 1936г., е била Karp Export and Import Corporation със седалище на Пето Авеню в Ню Йорк. Списъкът на служители на компанията се е състоял от американски морски офицери в пенсия.

   Търговските взаимоотношения между американската оръжейна индустрия и съветските институции са били очевидни: сестрата на президента на компанията - Полина Семьоновна Жемчужина, е омъжена за Вячеслав Молотов - председател на Съвета на народните комисари, който през 1939г. подписва Пакта за ненападение с нацистка Германия и за разделянето на Полша.

   Зависимостта на Съветите от западните технологии във всяка военна сфера е била толкова голяма, че в периода между 1933 и 1941г. един от основните чуждестранни купувачи в американската военна корабна индустрия е бил самият Йосиф Сталин.

Няма коментари:

Предоставено от Blogger.